Gør det selv marketing – Indledning

Share This

Gør det selv marketing – Indledning

Marketing fylder mere eller mindre for de mange tusinde virksomheder, der findes i Danmark. Nogle har et stort økonomisk råderum, mens andre har mindre, nogle mindre endnu og flere har slet ikke økonomi til at gøre opmærksom på sig selv i en større målestok.

Men der er flere forskellige måder at gøre opmærksom på sig selv på, og de behøver ikke alle sammen koste en masse penge. Faktisk er det blevet lettere end nogensinde at lave mange af tiltagene på egen hånd ved hjælp af både billige og endda gratis virkemidler.

På Internettet findes der en masse hjemmesider, hvor du kan få hjælp til snart sagt alle former for markedsføring. YouTube alene er en guldgrube hvad angår inspiration og hjælp. Det samme gælder et hav af dedikerede sider, hvor du kan finde brugbart læsestof om langt de fleste aspekter inden for markedsføring, hvad enten det er offline, online, de sociale medier, annoncer, word of mouth og en lang række andre områder.

Det kan dog være svært at vide, hvor man skal starte, for der er virkelig mange måder at tage fat på. Derfor har jeg lavet denne lille guide, hvor jeg gennemgår de forskellige områder et for et. Idéen er at gøre det nemt og overskueligt uden at bruge en masse ord og lange beskrivelser.

Områderne vil til at starte med være:

Flere områder vil følge.