OnePlus One

Hvis du følger bare en lille smule med i, hvad der sker inden for smartphones, så vil du utvivlsomt have hørt en hel del om den seneste aktør på scenen, nemlig OnePlus, der er ved at lancere deres første smartphone.

En ny producent er måske ikke noget nyt i sig selv, det er mere måden de lancerer den må. Bevares, det er også set før, men blot ikke inden for smartphones.

Deres virkemidler kort:

  1. En smartphone med high-end specifikationer til en lav pris.
  2. De bruger ikke meget krudt eller penge på markedsføring. Det klarer de fænomenale specifikationer og prisen, for det er så vildt, at alle magasiner velvilligt skriver om den.
  3. De giver kunderne det de vil have, og efter sigende efter at have snakket med de muligt købere.
  4. De bruger ikke konventionelle kanaler. Det kan lyde lidt dumt så at nævne Facebook, Twitter og Google+. Men det er de eneste kanaler de benytter.
  5. Og så skal man, i hvert fald til at starte med have en invitation for overhovedet at kunne købe en. Det er først til juni/juli, at alle kan købe den. Det er altså eksklusivt at få fat i et topprodukt til en lav pris, at være blandt de første.

OnePlus har i skrivende stund mere end 133.000 likes på Facebook og deres side blev oprettet 17. december 2013 og her startede den lidt besynderlige markedsføring af telefonen. De byggede langsomt men sikkert en hype op fra bunden.

På Twitter har de knap 80.000 følgere og på Google+ mere end 55.000 følgere. I øvrigt godt gået på et sted, hvor der som en morsomhed siges at være tomt. 55.000 spøgelser følger med.

Hvad med dig selv, kan du køre samme stunt? Det behøver jo ikke være hele verden, der skal erobres. Det kan jo være, at du kunne starte med lokalområdet. Tænk over det.