ASUS Historien – VI

Hele taktikken lykkedes med andre ord. Min taktik for at være ærlig.

  • Vi skulle skabe larm på de sociale sider, som blev administreret af ASUS.
  • Vi skulle gøre det på en ordenlig måde.
  • Vi skulle være vedholdende og stadig være ordentlige til det sidste.
  • Vi skulle lave nogle samlingspunkter, hvor ASUS ikke havde indflydelse, altså hvor de ikke kunne slette eller censurere.
  • Vi lavede tiltag undervejs, altså de omtalte videoer.
  • Og vi ville have fortsat, hvis ikke ASUS kunne se skriften på væggen.

Og vi kendte til vores “modstander” eller målgruppe. Vi skulle blot have dem i tale på en anden måde, nu da de ikke gav tilfredsstillende svar på vores direkte henvendelser.

Altså marketing principperne var i spil. Vi skulle dog ikke ramme en bred målgruppe, men derimod en meget smal en af slagsen. Og vi brugte alle de værktøjer vi kunne. Og faktisk kostede det ikke andet end tid, for målet var fælles og ingen søgte at tage æren for noget. Heller ikke undertegnede, selv om jeg har modtaget meget ros fra gruppen. Jeg var den anden vind for flere, ham der gav dem troen tilbage og koordinerede tingene på en anden måde end tidligere. Altså med retning og samling. Men jeg kunne på ingen måde have gjort det alene og andre var i gang før jeg kom til. Men der kom mere samling på de mange gode kræfter, for vi havde hver især nogle forcer som de øvrige ikke havde. Forskellige sprog, rigtig gode inputs og så videre.

Det var sjovt at være med til, og det var også sjovt at se, hvor hurtigt vi egentlig var i stand til at få ASUS til at finde en bedre løsning.

For ASUS vedkommende er jeg dog ikke helt sikker på, at de har lært noget fremadrettet. De virker til at være ligeså lukkede i deres kommunikation som hidtil og det virker ikke altid til, at de tager deres kunder helt så alvorligt som de burde. Men nu får vi se om ikke der alligevel kommer skred i det for dem.