Giv op? mar14

Tags

Related Posts

Share This

Giv op?

For undertegnede er markedsføring mange ting, men i sidste ende handler det om, hvad man bruger af værktøjer for at få solgt et produkt eller en tanke.

Således også spil på tablets eller iPads. Her bruger mange spilproducenter følgende fremgangsmåde; Vi laver et spil, der er tilpas svært til at målgruppen gider fortsætte, men det skal ikke være for let, for vi vil gerne sælge brugerne nogle midler til at komme videre. Dygtighed, held og stædighed, når det gælder om at ramme en guldåre, gælder naturligvis stadig.

Når alt dette er på plads, skal brugerne jo pirres til at købe for at komme videre til næste level, og det er særdeles vigtigt, hvis man spiller et spil, som mange er i gang med for så opstår konkurrencen om, hvem der er længst. Det gælder naturligvis også Candy Crush Saga. I deres seneste opdatering er teksten ændret, hvis man ikke gennemfører en bane.

Giv op?

Giv op?

Det er smart psykologi. Et enkel mulighed; Giv op og så endda med et ødelagt hjerte! Tænk på, hvad der går gennem hovedet inden der trykkes. Giv op. Der vil givet være dem, der føler sig så provokeret af det, at der købet ekstra for at komme videre.

Men den noget aggressive fremgangsmetode kan naturligvis også være et udtryk for, at spille ikke længere har samme gennemslagskraft og nu skal der altså penge i kassen til det næste spil, det næste hit eller det næste fix, om du vil.