Tropicana Juice okt13

Tags

Related Posts

Share This

Tropicana Juice

Det er altid dejlig nemt at kikke i det klare bakspejl, når nogle klodser i det. Også selv om det sker i den bedste mening.

Således skal vi tilbage til 2009, hvor virksomheden bag Tropicana fandt det rigtig at ændre indpakningen på deres juice. Det kom de til at fortryde, da der kun skulle få uger til at vise, at kunderne på ingen måde havde tillid til den nye indpakning.

De mistede med andre ord millioner i at ændre indpakningen og det kostede også at skifte tilbage til den gamle indpakning. Læg dertil, at Tropicana mistede mere end 20% af salget i perioden fra 1. januar til den 22. februar. Indpakningen holdt altså i knap 7 uger, før de kom til fornuft, hvis man kan sige det og skiftede tilbage til det kendte.

Det var ikke fordi, der var noget galt med den nye indpakning. Ændringen var bare for voldsom i forhold til det kendte. Så selv om man måske synes, at det man har er lidt støvet, bør alle ændringer foretages i etaper og måske kommer man så til det man egentlig ønsker. Men lektion er simpel, små skridt.

tropicana-disaster

Før – efter – og efter igen