Telmore går i fælden

Det er fristende at benytte sig af de begivenheder, der konstant foregår rundt omkring os på den ene eller anden måde, når det drejer sig om markedsføring. Det er meget fristende. Således også med den storm, der i går ramte Danmark. Telmore har i hvert fald taget denne begivenhed og brugt den i forbindelse med markedsføringen af selskabets 13 års fødselsdag. Som du kan se herunder på deres Facebook opdatering.

telmore

 

Men det er altid farligt at bruge den slags begivenheder, altså eksempelvis en storm. Og det er der mange grunde til:

  • Få vil forbinde den med noget positivt
  • Mange mennesker har været forsinket i trafikken, og kan ikke se det morsomme i, at det må den måde gøres morskab ud af situationen.
  • Det samme gælder mange togpassagerer, der har siddet i mange timer og ventet på at komme videre.
  • Mange er kommet til skade.
  • Mange har oplevet skader på deres hus, bil, trampolin, drivhus og meget andet.
  • Og i skrivende stund har mindst en person mistet livet.
  • Fortsæt selv listen

Der vil ganske givet være dem, der mener, at jeg overdriver. Men mit spørgsmål vil alligevel være; Hvorfor stille sig selv i en situation, hvor der med overvejende sandsynlighed vil være dem, som finder Facebook stuntet smagløst og kejtet? Hvorfor risikere at høste den negative PR, der følger i kølvandet?

Mit rå er, som det altid har været at holde sig langt væk fra at benytte sig af den slags begivenheder i sin markedsføring. Det kan så utrolig nemt gå galt – og det giver jo ingen mening.