Så gik den ikke længere

Efter 13 år på toppen, gik den ikke længere for Coca-Cola. Apple har overtaget førstepladsen på Interbrands liste over de mest værdifuld selskaber målt ud fra branding værdig. Ikke nok med det, så er Coca-Cola røget “helt” ned på tredje pladsen, idet Google også er røget op på listen og nu pryder en andenplads.

Listen for 2013 ser således ud, med værdi i millioner dollars:

  1. Apple – 98,136
  2. Google – 93,291
  3. Coca-Cola _ 79,213
  4. IBM – 78,808
  5. Microsoft – 59,546
  6. GE – 46,947
  7. McDonald’s – 41,992
  8. Samsung – 39,610
  9. Intel – 37,257
  10. Toyota – 35,346

Sammen med Apple og Google findes der også andre såkaldte Top Riser’s. Navn og stigning:

  • Facebook – 43%
  • Google – 34%
  • Prada – 30%
  • Apple – 28%
  • Amazon – 27%

Den fulde liste kan ses her