Facebook fejler

Ole Witthøft fra højttalerproducenten SA, har lavet lidt af en genistreg, hvis du spørger mig. Han har ganske enkelt – og så enkelt har det nok ikke være i virkeligheden – lavet en open source højttaler, hvor alle der måtte have lyst, har deltaget i udviklingen. En af betingelserne var, at den nye højttaler skulle være bedre end den navnkundige SA2K, der alle steder scorede gode anmeldelser. Du kan følge projektet på Facebook her  og få en langt mere detaljeret gennemgang af opgaven.

Men det er egentlig ikke det indlægget skal handle om. For jeg synes naturligvis godt om den seneste opdatering omkring projektet, der inden længe munder ud i salgsklare højttalere. Så jeg trykker synes godt om.

Og for første gang ser jeg så, at Facebook nu også synes jeg skal have nogle flere forslag at synes godt om. Og hvad er smartere end af finde fire eksempler på ting, der minder om SA – en højttalerproducent. Det er fint nok. Der er jo trods alt en chance for, at jeg finder en af emnerne interessante og dermed giver flere informationer om mig selv til Facebook.

Og hvad er det så for fire forslag, der efter Facebooks mening minder SA – Cool Scandinavian Loudspeakers?

Den første er CampingDanmark.dk!, den anden er straks mere rigtig, da det er Dynaudio, der også produceret højttalere. Tredje forslag er Vi med Hund! Den sidste af de fire, er hifinews. Altså i min optik to, der minder om SA og to, der på ingen måde minder om SA og ej heller noget jeg gør brug af endsige har udtrykt mig om. Vi har ikke hund og vi tager ikke på camping.

Det er ikke godt nok. Ja, det er nærmest slapt. Brokhoved? Ja, men som jeg har været inde på før, så finder jeg det problematisk at skulle bruge penge på annoncering på Facebook, når tingene bare ikke fungerer. Det gælder også annoncerne i siden. De er sjældent, for ikke at sige aldrig, relevante for mig. Hvordan ser det så ud for andre? Og hvor ville mine annoncer ende, såfremt holdningen forandrede sig? Når usikkerheden er så stor, så holder jeg mig hellere væk.

sa