Nye flasker, kendt indhold

Det er egentlig imponerende. Imponerende at ny flasker kan få så meget markedsføring – altså gratis markedsføring. Misforstå mig ikke. Det er ganske godt gået, at dete kan lade sig gøre.

Indholdet er det samme, formoder jeg, men indpakningen er ny og anderledes.

Første ændring er Pepsis plastikflaske, der ikke er blevet ændret siden 1997. Den ene kan du se her. Både før og efter.

Sådan så den ud før

Sådan så den ud før

 

Nu ser den sådan ud

Nu ser den sådan ud

 

Næste model på køl, er Budweiser. Eller the king of beer, som de kalder sig selv. De har også lavet en ny model. Det er i dette tilfælde deres dåseøl, der er kommet under behandling. Formen skulle efter sigende give mindre indhold i flasken.

ku-xlarge

Lidt krøllet at se på, men den skal naturligvis minde om logoet. En butterfly.

Sidste ændring i denne omgang er det i Danmark nok mindre kendte mærke, Miller.

k-bigpic

Det er den nye model til højre. Læg mærke til, at etiketten på den gamle flaske ser knap så skarp ud. Tilfældigt? Måske.

Det imponerende er dog, som tidligere nævnt, al den gratis reklame de har opnået. Det er godt gået og skal nok gøre et og andet ved salget.