Reklamer og katastrofer III apr30

Tags

Related Posts

Share This

Reklamer og katastrofer III

De to forrige indlæg sendte mig på rundtur på nettet, og således faldt jeg over denne række reklamer, der alle har deres udspring i 11. september 2001. Jeg vil lade det være op til dig at vurdere lødigheden i disse reklamer, hvilke reklamer, der går alt for vidt og om det i sidste ende er smart, når reklamerne fremføres på nedenstående måde.

2,863 døde, er overskriften. Resten af teksten lyder: 630 million homeless people in the world. The world united against terrorism. It should do the same against poverty.

2,863 døde, er overskriften. Resten af teksten lyder: 630 million homeless people in the world. The world united against terrorism. It should do the same against poverty.

 

Budskabet i denne reklame er, at selvom 2.819 mennesker døde, så krævede tsunamien i 2005 100 gange flere liv. Og bidskabet var: Our planet is brutally powerful. Respect it. Conserve it.

Budskabet i denne reklame er, at selvom 2.819 mennesker døde, så krævede tsunamien i 2005 100 gange flere liv. Og bidskabet var: Our planet is brutally powerful. Respect it. Conserve it.

 

En fransk miljøorganisatioen. Budskabet er: for nature, everyday is 9/11

En fransk miljøorganisatioen. Budskabet er: for nature, everyday is 9/11

 

En engelsk sproget avis i Dubai: 5.4 million die of smoking-related causes every year. That’s 2,000 times a 9/11.

En engelsk sproget avis i Dubai: 5.4 million die of smoking-related causes every year. That’s 2,000 times a 9/11.

 

Det med sammenligningerne går igen. Denne taler vist for sig selv

Det med sammenligningerne går igen. Denne taler vist for sig selv

 

Reading HUMO can have serious consequences, var budskabet fra belgiske HUMO

Reading HUMO can have serious consequences, var budskabet fra belgiske HUMO

 

there are images we would rather erase, lød denne reklame. Den blev meget hurtigt fjernet.

there are images we would rather erase, lød denne reklame. Den blev meget hurtigt fjernet.

 

Some day your computer might become a target, mente CoBis

Some day your computer might become a target, mente CoBis

 

Og fra Lego lød det simple budskab: Rebuild it

Og fra Lego lød det simple budskab: Rebuild it