Tags

Related Posts

Share This

Telenors shitstorm

Jyllands-Posten bringer i dag historien om Telenors shitstorm på Facebook. Stormen raserede i august i fjor og startede med en klage fra en kunde.

Forskellige ting gjorde, at stormen fik lov at vokse sig stor og alt dette har Telenor nu taget ved lære af. Du kan læse historien, hvis du har Premium adgang til avisen. Artiklen finder du her.

Men kort fortalt, har Telenor lært sig følgende lektie på den meget sure måde:

  • De skulle have været mere opmærksom på det, der startede det hele. En fejl omkring PBS betaling.
  • De skulle have svaret betydeligt hurtigere.
  • At man ved at gå i dialog rent faktisk kan vende noget negativt til noget positivt.

Telenor har ikke oplevet målbare udsving i nøgletallene på grund af stormen.

En ting i artiklen skurer dog lidt. Da det hele er ved at starte, bruger de tid på at sammensætte en styregruppe, der skulle finde vejen frem. Efter min ydmyge mening, er det er en af de overvejelser man gør børe allerede inden man begiver sig ud på de sociale jagtmarker.