Nye kunder – eller? dec30

Tags

Related Posts

Share This

Nye kunder – eller?

Nye kunder. Altid på jagt efter nye kunder. Mødte for noget tid siden en god ven, der i al venlighed spurgte om det samme. Hvad gør I for at få nye kunder?

Spørgsmålet er jo slet ikke så tosset igen. Men måske, og jeg har med garanti skrevet om det før, skulle man bruge mere energi på dem man allerede har. For nye kunder koster og i nogle tilfælde koster de temmelig meget.

I en bog jeg er i gang med, beskriver forfatteren et besøg i en bank han har haft i 20 år. De uddeler iPods til nye kunder. Han spørger efter en, men får at vide, at de er forbeholdt nye kunder. Han beskriver videre sin skuffelse, som naturligvis er berettiget. En loyal kunde gennem 20 år skal, hvis han er stædig nok, lukke alle konti og komme tilbage for at oprette dem igen. Risikoen er at miste en loyal kunde for at vinde en ny. Ikke videre smart. For god ordens skyld, skal jeg lige tilføje, at så sur blev forfatteren trods alt ikke.

Nurse de kunder du allerede har og gør det så godt, at de fortæller om det til deres venner. Og ja, jeg har skrevet om det før, men det kan ikke skrives ofte nok.