Endnu en Facebook brøler

Så skete det igen. Det er ikke første gang, og det bliver med garanti heller ikke sidste. Denne gang er det så Matas, der har fået ørene i Facebook maskineriet. Eller den offentlige gabestok om man vil.

Brøleren denne gang handler om, at Matas har sat en julekalender til salg. Prisen lød på 299 kroner og kalenderen indeholdt rabatbeviser og vareprøver. Men problemet var blot, at vareprøverne var af den art kunderne alligevel fik gratis. Matas vil altså tjene penge på noget de har fået fuldstændig gratis.

Og det faldt Facebook brugeren Gitte Juhl så meget for brystet, at hun postede et indlæg på Club Matas Facebook side. 2.313 “synes godt om” og 295 kommentarer senere, faldt Matas til patten og lovede alle pengene tilbage såfremt de ønskede det.

Facebook brugerne har endnu en gang vundet, en virksomhed har fejlet og fået en ridse i lakken. Men er det her en god udvikling.

Ja, hvis virksomhederne lægger sig i selen for at undgå denne slags åbenlyse fejl. Men et andet problem er også, at denne strøm af klager af snart sagt alt skaber en vis inflation. Og hvor går grænsen? På min væg, fylder antallet af klager over virksomheder under alle omstændigheder mere og mere. Til at starte med, var det underholdende, men som med alt andet, så bliver det jo ikke ved med at være spændende.

Men udgangspunktet er naturligvis, at virksomhederne ikke fejler, og behandler deres kunder ordentligt.