2.000,- for en pizza nov08

Tags

Related Posts

Share This

2.000,- for en pizza

I går faldt jeg over historien om et spisested i København, Senzanome, der laver det der i visse kredse går under betegnelsen gourmet pizza. Et begreb de mener de skal indføre i Danmark og gerne vil være bannerfører for.

Det gør de så ved at tilbyde kunderne en pizza til ikke mindre end 2.000 DKK. Det er trods alt en slat penge for de fleste mennesker. Indholdet af pizzaen har nummer 42 og går under navnet Aragosta & Caviale Beluga, Den sidste del af navnet mere end antyder noget af indholdet.

Men giver det mening at annoncere en pizza i den prisklasse? Ja, det gør det, når en avis som Politiken gerne vil skrive om det. Ubetalelig og gratis reklame i en avis, hvis kernekunder befinder sig lige om hjørnet.

Hvad fortæller det omverdenen, at man laver en pizza i den prisklasse og mange andre i samme leje?

  • De skiller sig ud
  • De er ikke bange.
  • De frygter ikke at blive latterliggjort
  • De tror på egne evner

Giver det kunder? Jeps. Mange vil besøge stedet og købe pizzaer der. Måske ikke den dyreste, men ikke desto mindre kan de sige, at “vi har besøgt Senzanome. Du ved, dem der laver den der pizza til 2.000”.

Det er godt gået. Simpel strategi, der får omtalte. Skiller du dig seriøst ud?