Pepsi på Facebook

Jeg skrev for et par dage siden om, at du skal passe på dine annoncekroner på Facebook. Hermed kommer der mere brænde til det bål.

Således har Pepsi over de seneste tre år brugt ikke mindre end 40 millioner dollars på social markedsføring på Facebook og Twitter. De mange penge har resulteret i 3,5 millioner “synes godt om” på Facebook og 70.000 followers på Twitter. Det svarer til, at de har sendt 60 kroner af sted til hver “synes godt om” person på Facebook. Det er en ret voldsom kontaktpris, hvis du spørger mig. Der er måske dem, der synes de mange “synes godt om” er en succes, der kan bygges videre på. Men som en krølle på den historie kan det nævnes, at Pepsi’s markedsandel i samme periode faldt med 5 %. Bevares, det kan der jo være mange grunde til.

Efter min mening er Facebook godt, hvis det bruges rigtigt. Men lad nu være med at behandle det som endnu en salgskanal. Det er, som det også betegnes, et socialt medie.